Första digitala hyresgästundersökningen
Varje år genomför vi en hyresgästundersökning. Nytt för i år var att alla lägenhetshyresgäster tillfrågades att svara på vår enkät och att undersökningen genomfördes digitalt i så stor utsträckning som möjligt. Enkäten skickades ut i september. Svarsfrekvensen var 49 procent vilket är lägre jämfört med tidigare år då enkäten delats ut personligen.Serviceindex, som är ett mått på den totala servicen, ökade med 0,2 procentenheter till 81,7 procent kundnöjdhet.
Frågor i enkäten med störst förbättring • Känna igen entreprenörer som Växjöbostäder anlitat (+7,8 %-enheter)
• Parkeringsplatser/garage (+6,7 %-enheter)
• Städning av trapphus (+5,3 %-enheter)
Frågor i enkäten med störst minskning • Sophantering (-8,2 %-enheter)
• Städning av källsortering/återvinningsutrymmet (-7,3 %-enheter)
• Personlig trygghet i området kvällar/nätter (-7,2 %-enheter)
Det vi bland annat har genomfört och som har bidragit till nöjdare hyresgäster • Fortsatt utveckla vårt CRM- och ärendehanteringssystem samt lanserat Boportalen
• Låst trapphus dygnet runt för att öka tryggheten i trapphus och källare
• Sett över och förbättrat belysning
• Justerat tvättbokningssystem
Liksom tidigare år har resultatet presenterats för all personal och vi har tillsammans tagit fram åtgärder för att bli ännu bättre.