Den årliga hyresgästundersökningen
Varje år genomför vi en hyresgästundersökning. Enkäten skickades ut i september. Svarsfrekvensen var 47 procent vilket är något lägre jämfört med 2020.Serviceindex, som är ett mått på den totala servicen, minskade med 0,8 procentenheter till 80,9 procent kundnöjdhet.
Frågor i enkäten med störst ökning • Städning av källsortering/återvinningsutrymmet (+5,4 %-enheter)
• Snöröjning och sandning vintertid (+1,3 %-enheter)
• Uteplats (+1,2 %-enheter)
Frågor i enkäten med störst minskning • Temperatur/värmekomfort vintertid (-6,4 %-enheter)
• Får valuta för hyran (-5,4 %-enheter)
• Talat väl om Växjöbostäder som hyresvärd och förvaltare (-4,9 %-enheter)
Det vi bland annat har genomfört och som har bidragit till mer nöjda hyresgäster • Justerat system för tvättbokning
• Anordnat aktiviteter i bostadsområdet under loven för barnen
• Trivselaktiviteter såsom odlingar, skördefest och kvartersmusik
• Kompletterat fastigheter med fler bänkar och bord, sett över grönytor
• Stort fokus på våra miljöhus genom tätare tillsyn, utbildning för barn och information till vuxna.
Liksom tidigare år har resultatet presenterats för all personal och vi har tillsammans tagit fram åtgärder för att bli ännu bättre. Extra fokus lades detta år på sex fastigheter, som vid föregående mätning (år 2020) visade ett resultat under snittet, jämfört med hela beståndet.